torsdag 5 februari 2009

Lite nostalgi, lite längtan

Det är en sådan härlig morgon, åter igen. Vi låg kvar i sängen en lång stund, hela familjen.
Var varandra nära och njöt av hur morgonen letade sig in genom sovrumsfönstret.
Jag saknar att vakna till ljuset, då solen sprider sina sköra strålar och väcker mig med sin värme. Jag saknar att öppa sovrumsfönstret och möta den ljumna försommarbrisen som försiktigt kittlar liv i en trött själ. Jag saknar att ta steget ut genom dörren och känna gräset kittla under mina bara fötter, saknar doften utav tall och skog på morgonen, saknar havets vågors musik som vaggat mig till sömns om natten och gungat mig till liv på morgonen... Jag längtar till sommaren. Jag längtar till havet. Jag längtar till skogen och de slingrande stigarna. Jordgubbar med mjölk till frukost, ett glas nypressad juice i morgondiset, solens värmande trygghet på mitt bröst medan jag avnjuter morgonkaffet.


Jag önskar mig ett hus i framtiden. Där jag kan få allt det där. Snart. Om några år.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va bra du skriver! Börjarde längta efter sommar ännu mer!!

Anonym sa...

Åh du skriver så fint!
Jag får verkligen en bild framför mig av det du beskriver... sommaren!

Hur kan du vara så duktig?

Anonym sa...

detta fick ju inte mig aaaalls och längta mer till sommaren ;) haha!

SES IMORGON BABY!

Therese. sa...

Åh så härligt det där lät! Det var verkligen ett uppiggande inlägg, till skillnad från när man kollar ut idag.. suck! Jag tycker också det är lagom med två år mellan barnen, dock hade jag också velat plugga men jag ska lägga det på is ett tag. ett barn känns mer lockande :) vad ska du plugga för nåt?

Anonym sa...

Söt blogg du har! Nu ligger bilderna uppe! tack för din kommentar!